EDR Security - הגנה מכופר על נקודות קצה | DnA-IT
  1. עמוד הבית
  2. שירותים
  3. פתרונות אבטחת מידע מתקדמים
  4. EDR Security – הגנה מכופר על נקודות קצה

EDR Security – הגנה מכופר על נקודות קצה

  • שירות זיהוי ותגובה מנוהל

  • צמצום פערי כוח אדם

  • גישה מיידית למומחים

  • זיהוי איומים מתקדם

  • איתור איום זחילה איטי בארגון

  • תכנית אבטחה מלאה

EDR ומפת האיומים המודרנית

בנוף הטכנולוגי ההפכפך של ימינו, גורמים העוסקים באיומי סייבר משתמשים בנקודות קצה שלא מאובטחות היטב כפתח אחורי לפרצה ברשת. תוקפים אלה מנצלים את העובדה שרוב נקודות הקצה מופעלות ומתוחזקות על ידי בני אדם בזמן שגרה אשר רוב הזמן אין להם את היכולת לזהות התקפת בנקודות הקצה, קל וחומר להגן עליהן.
פלטפורמת אבטחה, זיהוי ותגובה של נקודות קצה (Endpoint Detection & Response – EDR) מספקת לארגונים את האמצעים לפקח, לאתר ולהגיב לאיומי נקודות קצה. באמצעות יישום פתרונות ושיטות EDR, ארגונים משיגים נראות לנקודת הקצה של הרשת. EDR מספקת גם לארגונים את הכלים להגנה על הרשת מפני איומים נכנסים בזמן שהם מתרחשים.

Ransomware, Phishing ומגוון סוגים של איומים בנקודות הקצה

על פי דוח מגמות האבטחה של NIST לשנת 2019, 70% מההפרות מקורן בנקודת הקצה. המחקר ניתח יותר מ-6 מיליון מכשירים ארגוניים וגילה כי הגורם העיקרי להפרת נקודות קצה היה חולשה (Vulnerability) קיימת, ורק 42% מנקודות הקצה מוגנות למעשה מפני איומים.

נקודות קצה הן יעדים קלים לתוקפי סייבר, המשתמשים בהם כדי ליזום התקפות מגוונות. בדרך כלל, התוקפים משתמשים בנקודת הקצה כאמצעי ליעד אחר – הרשת והמידע שהיא מכילה. ברגע שיש להם מידע שחשוב לארגון, הם מוכרים אותם לכל המרבה במחיר, דורשים סכום "כופר" עבור השבת המידע או הסרת ההצפנה, או משתמשים בהם כדי לבצע הונאה פיננסית וזהותית.

להלן מספר סוגים של התקפות שהופכות את נקודות הקצה לסיכון אבטחת מידע:

Phishing – התקפות שמכוונות למשתמשים בדוא"ל. הקורבנות מקבלים דוא"ל המתחזה לישות לגיטימית, המשלה את המשתמש לחשוף מידע רגיש או להוריד תוכנות זדוניות במעטפת לגיטימית
Malvertising – מודעות זדוניות המכילות תוכנה זדונית. הקורבנות לוחצים על אתרים לגיטימיים ונדבקים בתוכנה זדונית
Ransomware – סוג של תוכנה זדונית החוסמת את הגישה של הקורבן לנתונים שהוצפנו. הקורבנות צריכים לשלם כופר בכדי להחזיר את הנתונים שלהם
Drive-by downloads – הקורבנות לוחצים על אתרי אינטרנט, קישורים או עדכוני תוכנה בעלי מראה לגיטימי. הקליק מוריד תוכנות זדוניות או תוכנות הכוללות "הצפנת כופר" ללא ידיעת הקורבן
Unpatched Vulnerabilities – נקודות קצה אשר לא מעודכנות על בסיס קבוע מבחינת עדכוני אבט"מ נופלות לרוב להתקפות. שחקני איום משתמשים בחולשות אבטחה כאלו כדי לפרוץ לרשת.

 

איך עובדת מערכת EDR ?

פתרונות אבטחה מסוג EDR מספקים נראות בזמן אמת לנקודות קצה של הרשת, כמו גם יכולות יזומות לזיהוי ותגובה לאיומים בקצה. כדי לאפשר יכולות אלה, פתרונות EDR משתמשים במנגנונים הבאים:

1. איסוף נתונים – איסוף נתונים שנוצרו על ידי פעילויות בנקודות הקצה, כגון תקשורת, כניסות משתמשים וביצוע תהליכים

2. תיעוד לוג נתונים – רישום נתונים בזמן אמת על אירועי אבטחה בנקודות הקצה. צוותי סייבר בצד ספק ה-EDR משתמשים במידע זה כדי להגיב לאירועי אבטחה בזמן שהם מתרחשים

3. מנוע איתור – מבצע ניתוח התנהגותי, הקובע נורמה רגילה כבסיס של פעילות נקודת קצה ומזהה אילו חריגות מייצגות פעילות זדונית

כדי לספק נראות וניתוח של נקודות קצה בזמן אמת, פתרונות EDR מבצעים את שלוש המשימות הללו באופן רציף. לאחר גילוי איום, פתרון ה- EDR יתריע למנהלי מערכת ו / או יחיל תגובת איום מוגדרת מראש.
מגוון פתרונות EDR הקיים בשוק הוא גדול וכדאי להשוות ולשים את הדעת על התכונות העיקריות בכל מערכת כדי לבחור את הפתרון המתאים ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.

תנו לנו להיות הסיור המודרך שלכם למודרניזציה של מערכות המידע המרכזיות ובסיסי הנתונים שלכם

    רוצים להתנסות ולראות איך זה עובד?

    פתרונות ה EDR

    המובילים בתעשייה,

    אותם מטמיעה DnA-IT

    לפי האפיון וצרכי הארגון

    פתרון EDR מתקדם – SentinelOne

    SentinelOne היא פלטפורמת EDR המספקת אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, סוגרת את הפירצה ואת הגישה ללא פגיעה בארגון. מונעת, מזהה ומסכלת התקפות ממקורות ידועים ובלתי ידועים. פתרון מוסמך ומוכח התואם עבור כל סוגי הארגונים כולל תעשיות בטחוניות ומגזרים בטחוניים. פתרון מוכח כנגד ransomeware [...]

    Read More...

    אילו אתגרים שירות זיהוי ותגובה מנוהל MDR פותר?

    שירות זיהוי ותגובה מנוהל

    הטמעת תכנית אבטחת סייבר חזקה היא אתגר עבור ארגונים רבים מסיבות שונות. שירות זיהוי ותגובה מנוהל (MDR) מספק מענה לרבים מהאתגרים העומדים בפני ארגונים המנסים להגביר את בשלות האבטחה שלהם ולהקטין את רמת סיכון הסייבר שלהם.

    מגבלות כוח אדם

    תעשיית אבטחת הסייבר מתמודדת עם מחסור חמור בכישרונות, עם הרבה יותר תפקידים לא מאוישים מאשר אנשי מקצוע מוסמכים למלא אותם. זה מקשה ויקר לארגונים למלא תפקידי אבטחה קריטיים באופן פנימי. שירות MDR מאפשרת לארגון למלא פערי כוח אדם עם אנשי אבטחה חיצוניים.

    גישה מוגבלת למומחיות

    מעבר להיעדר מומחיות באבטחת סייבר באופן כללי, ארגונים נאבקים למלא תפקידים מיוחדים הדורשים מיומנויות כמו תגובה לאירועים, אבטחת ענן וניתוח תוכנות זדוניות. MDR מספקת לארגון גישה מיידית למומחיות חיצונית באבטחת סייבר כאשר הדבר נדרש ללא צורך למשוך ולשמר כישרון זה בתוך הבית.

    זיהוי איומים מתקדם

    איומים מתמשכים ופושעי סייבר פיתחו כלים וטכניקות כדי להישאר בלתי מזוהים על ידי פתרונות אבטחת סייבר מסורתיים רבים. שירות MDR מאפשר לארגונים לזהות ולתקן איומים אלה באמצעות תהליך ציד יזום (Threat Hunting).

    איתור איום זחילה איטי בארגון

    תקריות אבטחת סייבר רבות אינן מזוהות לפרק זמן משמעותי, מה שמגדיל את העלות וההשפעה על ארגון היעד. זמני זיהוי ותגובה של שירות ה-MDR מגובה בהסכם רמת שירות (SLA), המבטיח שהעלות שנגרמה לארגון עקב אירוע אבטחת סייבר ממוזערת.

    תכנית אבטחה מלאה

    בניית תכנית אבטחת סייבר יעילה עשויה להיות יקרה בשל הכלים, הרישיונות והצוות הנדרשים. שירות MDR מאפשרת לארגון לפרוס במהירות תכנית אבטחה מלאה עם זיהוי ותגובה של איומים במתכונת 24/7 במודל שיתופי המתפרס על פני מספר רב של ארגונים. מצב זה מקטין את העלות הכוללת (TCO) של אבטחת סייבר ומאפשר לארגון להשיג רמה גבוהה של בגרות אבטחת סייבר מהר יותר ממה שניתן יהיה אם היה מיושם פנימית.

    מהי תכנית תגובה לאירועים?

    תכנית לתגובה לאירועים היא מערכת נהלים המפרטת מה עושים כאשר הארגון שלך מגלה אירוע סייבר. התכנית מפרטת מי אחראי על מה, אילו צעדים לנקוט בכדי למזער נזקים וסדר ביצוע הצעדים, כלי הפחתת נזקים (מוצרים ו/או תהליכי עבודה), וכן כיצד לבצע מעקב על מנת לוודא כי אירוע כזה לא יוכל להתרחש שוב.

    ככל שתתכוננו טוב יותר, כך תוכלו להתמודד טוב יותר עם אירוע סייבר ללא קשר לגודל הארגון. בין אם מדובר בארגון של 5 עובדים עם תקציב מוגבל או CISO בחברת Fortune 500, אתם זקוקים לתכנית תגובה לאירועים.

    בניית תכנית תגובה היא תהליך אשר מטרתו לכסות את כל המרכיבים החשובים בהתמודדות עם אירוע סייבר. התהליך גם דורש התבוננות עמוקה במערכות, באופי עבודת המשתמשים ובכישלונות אבטחה קודמים במידה והיו כדי לבנות תכנית איתנה שתעזור להגיב בהתראה של רגע. מומלץ לא לכוון אותה לתרחיש ספציפי אלא להיות מסוגלים ליישם אותה על רוב המצבים, אם לא על כולם.

    כדאי שהתכנית תהיה:

    • ניתנת לחזרה על עצמה: כך שניתן ליישם אותה מבלי להמציא מחדש את הגלגל על כל תרחיש.
    • סטנדרטית: כך שניתן ליישם אותה במגוון מצבים.
    • מתועדת: כך שלא יהיו שאלות שלא נשאלו או לא נענו. בנוסף, כל המעורבים יכולים לראות על מה הם אחראים.

     

    מודל תשתית IT אוטומטית בארגון

    מי צריך להיות בצוות התגובה לאירועי סייבר בארגון?

    לא רק צוות אבטחת מידע בארגון אמון על הכנות לתקריות הסייבר ומענה עליהן. צוות הסייבר הוא קריטי, אולם ישנם אנשים רבים נוספים שצריכים להיות חלק מצוות התגובה ובהם:
    הנהלה לאשר החלטות ברמה הגבוהה ביותר
    מחלקת IT לקבוע מדיניות
    המחלקה המשפטית במקרים של השלכות או דרישות החוק
    משאבי אנוש במקרים של איומי פנים או בכל נושא אחר שמעורבים בו עובדים
    שיווק / יחסי ציבור להעביר מסרים רצויים גם בפנים וגם כלפי חוץ

    כל חבר בצוות (קרוי גם CIRT) חייב להיות מודע לאחריותו במהלך התקפה ועל כן כדאי לבצע תרגילי הכנה לתרגול התרחישים. תרגול מסוג זה יבטיח שכאשר יש צורך לבצע בזמן אמת את תכנית התגובה לאירועים, כל אחד יוכל להגיב במהירות כדי למזער את הפגיעה ולחזור לשגרה.

    אין טעם להשקיע את הזמן והמאמץ שלך ביצירת תכנית תגובה לאירועים אם היא לא עובדת כשצריך. וודאו שאתם בוחנים את התכנית שלכם באמצעות תרגילים, כדי לזהות את כל שלבי התגובה לאירועים שצריך לשפר או לברר.

    CIRT תכנית תגובה לאירוע סייבר

    רוצים ליישם את הפתרון של SentinelOne אצלכם בארגון? בואו נדבר
    שנדבר?
    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם

      EnHe
      צרו קשר
      נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, בקשה ועניין וניצור עמכם קשר בהקדם

        *רק פניות רלוונטיות יענו.
        *פתרונות החברה מיועדים לארגונים עם מינימום של 100 משתמשים פעילים.

        Contact Us
        Tell us about your issue so we can get you to the right people, as soon as possible.

          *Only relevant inquiries will be responded.
          *The company's solutions are intended for organizations with a minimum of 100 active users.

          כלי נגישות