שולחן עבודה מרוחק - כשירות Desktop as a Service | DnA-IT
  1. עמוד הבית
  2. מידע מקצועי
  3. שולחן עבודה מרוחק – כשירות Desktop as a Service

שולחן עבודה מרוחק – כשירות Desktop as a Service

מהו שולחן עבודה כשירות (DaaS)?

שולחן עבודה כשירות (DaaS) הוא שירות מחשוב ענן בו ספק הענן מארח פריסה של תחנות עבודה וירטואליות (VDI) כאשר כל תהליך הניהול, התפעול, ההגנה והשדרוג של מערך ה-VDI באחריות ספק הענן (ולא הלקוח).
כחלק מתהליך העבודה ב-DaaS, מערכות הפעלה שולחניות פועלות בתוך תחנות עבודה וירטואליות במרכז הנתונים של ספקית הענן. כל תשתיות התמיכה הדרושות, כולל אחסון ומשאבי רשת, פועלים גם הם בענן. כמו ב- VDI מקומי, ספק DaaS מנגיש תחנות עבודה וירטואליות דרך הרשת להתקני קצה של הלקוח, כאשר הגישה אליהם יכולה להתבצע במספר אופנים (קליינט או דפדפן) ובאופן מאובטח.

כיצד שירות DaaS פועל?

ארכיטקטורת DaaS מותאמת לריבוי לקוחות (Multi Tenant). ארגונים רוכשים את השירות באמצעות מודל מנוי – בדרך כלל בהתבסס על מספר מופעי תחנות העבודה הווירטואליות הנדרשות לפעול בחודש.
במודל שכזה תחנת העבודה מסופקת כשירות, ספק מחשוב הענן מנהל את האחריות המלאה על אחסון הנתונים, גיבוי, אבטחה ושדרוגים לכל מעטפת השירות. בעוד שהספק מטפל בכל עלויות האחזקה והתשתיות האחראיות לאספקת שירות ה-DaaS – הלקוח מנהל את המידע, התהליכים העסקיים, היישומים והאבטחה עבור תחנות העבודה עצמן.

בדומה לעבודה ב-VDI מקומי, גם בשירות DaaS המידע אינו מאוחסן באופן מקומי. כל המידע מאוחסן מרכזית ונגיש עבור המשתמש הספציפי בהתאם להגדרות וההרשאות. הגישה לשולחן העבודה המרוחק אינו תלוי במכשיר, במיקום וברשת.

מה ההבדל בין שירות DaaS ל- VDI מקומי?

ישנם כמה הבדלים בין DaaS לפתרונות VDI. ההבדל העיקרי הוא ש – DaaS פוטר את מחלקת ה-IT מהצורך לדאוג לניהול התשתית הווירטואלית, שכן זו מטופלת ע"י ספקית הענן. תשתיות בהקשר זה יכולות לכלול את הרשת, השרתים, שולחנות העבודה והיישומים המתארחים. מאידך, יתכן כי VDI יספק יכולות ניהול ותפעול רחבות יותר לעומת שירות DaaS, תלוי בספקית הענן ובפלטפורמה.

בסופו של דבר, ההבדלים בין שני הפתרונות הם: א. פיננסי, ב. תקורות תפעול.
שירות DaaS מאפשר לחברות מסוימות לייעל את התשתית שלהן ולהקטין את ההוצאות הכרוכות בציוד וצוות IT, בתמורה למודל תמחור "משתמש לחודש", בדומה לרעיון של ליסינג על רכב במקום רכישה שלו. ההוצאה לא נדרשת מראש והתשלום הוא רק עבור תחנות העבודה הווירטואליות בהם משתמשים מדי חודש. עם זאת, עם הזמן, עלויות המנוי הללו יכולות להסתכם ובסופו של דבר להיות גבוהות יותר מהוצאות ההון של פריסת VDI מקומי.

אילו סוגים של ארגונים מתאימים ל- DaaS?

DaaS בדרך כלל מתאים יותר לעסקים קטנים ובינוניים (SMB). אידאלי עבור ארגונים עם מערך IT מצומצם. בעלות כניסה ממוצעת של כ-$35 למשתמש בחודש, ניתן לראות חסכון משמעותי על פני עבודה מסורתית, במיוחד בתרחיש של BYOD.

לאחרונה פרסמה חברת Citrix (חברת התוכנה הוותיקה ביותר בתחום ה-Desktop Delivery) תוצאות סקר שנענה על ידי למעלה מ-700 ספקי שירותים שלה.
הסקר מראה כי ל- 70% מלקוחותיהם של ספקיות השירותים האלו היו פחות מ-100 משתמשים. ל- 40% מהם עוד פחות מ-50 משתמשים. 22% מהנשאלים דיווחו על צריכת שירותי DaaS כאשר חלקן חברות גדולות (מעל 1,000 משתמשים).
אם יש לקחת את תוצאות הסקר כתמונת מצב של הענף, נראה ברור כי חברות קטנות ובינוניות הן כיום המניע העיקרי לאימוץ שירותי DaaS או VDI, לעומת המשך עבודה עם תחנות קצה באופן מסורתי.
מגוון רחב של ארגונים יכול ליהנות משירות בטכנולוגיה זו, כולל חברות סטארט-אפ, עסקים עם עובדים עונתיים או תחלופה גבוהה של עובדים, או חברות עם מספר גדול של משתמשים מרוחקים. DaaS מאפשרת לארגונים אלו להתאים או להשתדרג בקלות לפי הצורך.

DaaS כאן כדי להישאר

במהלך השנים, הזמינות הגוברת של כוח מחשוב ומהירות אינטרנט במחירים סבירים הפכו טכנולוגיות כמו DaaS לבסוף לברת-קיימא. ייתכן ופתרון VDI עשוי להתאים יותר ללקוח ספציפי ושירות DaaS יתאים יותר לארגון אחר, אך מעל לכל ספק המעבר לתחנות וירטואליות מנוהלות בדרך כזו או אחרת נכון יותר, קל יותר לתפעול ותחזוקה ומאובטח יותר עבור ארגונים.

DaaS כאן כדי להישאר מסיבה פשוטה: לשרתים ולתחנות העבודה יש קשר ותמיד קשר הדוק. כשמגמת השרתים העוברים לענן מתחזקת, נכון יותר לחשוב גם על מעבר לענן של תחנות המשתמשים. זו הסיבה שארגונים גדולים בארץ ובעולם נלחמו קשה כדי לגרום ל-VDI לעבוד, כיוון והענן הפרטי שלהם (On Premise) דרש זאת. כיום, לארגונים רבים DaaS מספק פתרון שימושי העשוי להביא לגמישות רבה יותר, קלות ניהול וירידה בעלויות.

לקריאה נוספת על -

לתיאום ייעוץ אישי ללא התחייבות
השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם