מחשוב ענן - כיצד לבחור נכון שירות ענן מנוהל? | DnA-IT

מחשוב ענן - המעבר לשירותי ענן מנוהלים

מחשוב ענן - בענן הציבורי

ספקיות הענן המובילות בעולם ובהם שלושת הגדולות AWS, Azure, GCP מציעות אלסטיות בצריכה לצד מגוון שירותים עבור כל צורך עסקי, בפריסה גלובלית ובשילוב אבטחה גבוהה של המידע. התעצמות החברות הללו התרחש בזכות התעצמות התהליכים הדיגיטליים בארגונים והצורך לספק משאבי מחשוב בהתאם לדרישה המשתנה בעיקר עבור עולמות הפיתוח וה-DevOps.

המודל הזה שהתפתח לפני עשור צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. ארגונים קונים וצורכים רק את המשאבים הנדרשים בעת הצורך ובזמן אמת. צוות ה- IT מסוגל להקים משאבי תשתית מחשוב ופלטפורמות בהזמנה, ובלחיצה אחת לבנות, לפרוס ולבדוק את היישומים הנדרשים לארגון.

בשיטה זו מנהלי IT לא צריכים לבזבז זמן על התעסקות עם החומרה, וגם לא עם אינטגרציה בין יצרניות שונות בתשתית או בפריסה וגם יכולים להימנע מניהול מורכב ותכנון גדילה וריענון התשתית בעתיד. לכן, במציאות של דרישות בלתי צפויות ומשתנות, ענן ציבורי הינו הפתרון האידיאלי עבור יישומים דינמיים ועומסי עבודה משתנים.

דוגמא לדרישות בלתי צפויות ודינאמיות היא השקה של שירות או יישום מקוון חדש – למשל כאשר מבחינה עסקית לא ידוע היטב מראש מה יהיה הביקוש לשירות או ליישום. במקרה כמו זה, שימוש בענן ציבורי כתשתית מאפשר לעסקים לספק משאבים עבור השירות או היישום בהתאם לביקוש השוק.

לעיתים שירות ענן המסופק מחו"ל ע"י אחת מהספקיות הגדולות פחות מתאים. מקרים כאלו יכולים להיות כאשר נדרשת גישה למשאבים בישראל ולא בחו"ל או כאשר הביצועים הנדרשים מחייבים זמן שיהוי נמוך. מקרים אחרים יכולים לנבוע מהצורך להתייחסות לפתרון IT מלא או כאשר נדרשת בקרה גבוהה על ההוצאה וכו'. במקרים מסוג זה נעדיף לבצע התקשרות מסחרית עם ספק שירותי ענן בישראל.

שירות ענן מנוהל – כיצד לבחור ספקית שירותי ענן מומלצת?

בחינה של הפרמטרים הבאים תסייע לבחור את ספקית שירותי הענן המנוהלים בהתאם לצרכים שלך:

צריכה לפי דרישה לצד שליטה בהוצאות

מודל ה- Pay for Consume של ספקיות הענן הציבורי מאפשרות צריכת שירותים המותאמת לביקוש. במודל זה רזולוציית השימוש יורדת לדקת שימוש בשירותי ענן פופולריים דוגמת מחשוב, אחסון ורוחב פס.

האתגר של הארגון הוא שליטה בהוצאה ואופטימיזציה של תשלום על השימוש בפועל ולא על משאבים נגישים שאינם בשימוש.
היעדר שליטה בהוצאות על שירותי הענן הציבורי עלול להגדיל את ההוצאות השוטפות בצורה משמעותית. תכנון חכם של התשתית, כמו גם כיבוי והדלקה של השירותים בהתאם לזמן השימוש בהם יסייעו לשלוט בהוצאות אלו.

מחשוב ענן - הוצאות מצטברות בענן הציבורי

תפיסת שירותי מעטפת כוללים עבור IT ולא אסופה של שרתים וירטואליים

קיימים לא מעט שירותי ענן המספקים שרתים וירטואליים כשירות (VPS). תפיסה זו בדר"כ פחות מתאימה לארגונים אשר רוצים לצרוך מערך IT מלא. 

דרוש להבין איך בנויה הארכיטקטורה של ספק שירותי הענן – איך בנוי מערך התקשורת עבור הארגונים, אילו שירותי מעטפת מסופקים כולל "חומת אש", תשתית גיבוי מידע בפורמט סטנדרטי, שירותי "אנטי-כופר" וכו'.

מחשוב ענן

שירותי ענן מנוהל - אבטחת מידע ועמידה ברגולציה

הסכנות המגיעות מאזור הסייבר הולכות וגוברות. במיוחד קיים החשש לחשיפת מידע בתשתית ענן בין סביבות שונות של לקוחות. 

כחלק מתהליך בחירת שירותי מחשוב ענן חשוב להקפיד על תקני ISO רלוונטיים לאבטחה, דוגמת ISO27001 ו-ISO9002 למפעל חיוני ועבודה בשעת חירום. 

בנוסף, חשוב להבין את הארכיטקטורה בה בנוייה תשתית הענן על מנת לצמצם הסיכון לחשיפה לארועי אבטחה ולדלף מידע בתשתית.

פלטפורמת האחסון של western digital תומכת בגיבוי נפחי נתונים גדול ומסייעת להגן על המידע של הארגון

הפעלה של היישומים מכל מקום

ספק אמיתי של ענן ציבורי לתשתיות מחשוב מרכזי מספק זמינות מרובת אתרים ויכולת רפליקציה ברמת התשתית, או ברמת השירותים בין האתרים.

החשיבות בזמינות של שירותי מחשוב היא קריטית ועל כן מומלץ שהתשתית תפעל ביותר מאשר אתר פיזי בודד.

שירות ענן מנוהל - צריכת השירותים ממקומות שונים בו זמנית

מחשוב ענן - שירותי Self Service בתשתית

בשירותי מחשוב ענן חיצוניים, אנו מצפים לקבל לצד שירותי התשתית גם את מעטפת התפעול השוטף. יחד עם זאת, קיים יתרון משמעותי באספקת חלק מהשירותים במתכונת שימוש עצמאית (Self Service).

הדוגמא הנפוצה ביותר לשימוש עצמי היא הקמת שרת וירטואלי חדש. מומלץ שפעולה עצמית מסוג זה תאפשר:

  1. בחירה מתוך תבנית קיימת או אימג' ונילה, מתוך סטים המוגדרים מראש.
  2. הגדרת משאבים דרושים, כולל מערכת הפעלה.
  3. הדלקה, התקנה והפעלת השרת לתחילת העבודה
מחשוב ענן - מתכונת שימוש עצמאי

SLA - רמת השירות אליה מתחייבת ספקית של שירות ענן מנוהל

אחד הדברים שחשוב לוודא הוא האם קיימת התחייבות לרמת שירות עבור שירות הענן. לדוגמא:
  • תוך כמה זמן מסופק מענה עבור כל סוג תקלה?
  • האם הספקית מוכנה למנגנון קנסות במקרה של העדר זמינות השירות או חלק ממנו?
נושאים אלו מאוד חשובים ובדרך כלל לא שמים אליהם לב מכיוון שאנו בתחושה שזה מובן מאליו, אך המציאות בפועל לא תמיד כזו. דרשו לקבל תשובות לשאלות אלו ולעגן אותן כחלק מחוזה ההתקשרות עם ספקית שירותי הענן המנוהלים.
מחשוב ענן IaaS - הסכם רמת שירות SLA

מחשוב ענן עם שירותי ענן VAULT

שירות הענן VAULT הוא שירות מתקדם ועוצמתי המספק שירותי תשתית מחשוב מרכזי כשירות (Infrastructure As A Service – IaaS) בתפיסת IT מלאה.
הייתרונות המרכזיים של שירות הענן VAULT הם:

מודל צריכה גמיש

שירות VAULT בנוי בארכיטקטורה מודרנית המאפשרת גדילה ללא מגבלה וגם מאפשרת מודל צריכה גמיש. ניתן להוסיף / להוריד משאבים ועלויות בהתאם לצורך העסקי.

מחשוב ענן - מודל צריכה גמיש

רמת אבטחת מידע גבוהה מאוד

התשתית עצמה בנויה בארכיטקטורת תקשורת מודרנית, מבוקרת הפרדה באמצעות מיקרו-סגמנטציה וכן מערכת התרעות לצורך הפרדה ושמירה על רמת אבטחת מידע גבוהה. 

מעל השירותים הבסיסיים של מחשוב, אחסון וגיבוי מוצעים גם שירותים של הגנות סייבר לתחנות קצה, הגנה ברמת ה-DNS, סינון דוא"ל בענן ועוד מגוון שירותים מודרניים.

גיבוי ושחזור נתונים on-premise או כשירות ענן

רמת ביצועים גבוהה

תשתית המחשוב המרכזי בנויה משרתים משולבי-אחסון HCI בארכיטקטורה מודולרית, אשר מוגדרים לוגית כאשכול משאבים אחד המאפשר שירותים עוצמתיים במונחי כח עיבוד / זכרון / נפח דיסק וביצועים.

זמינות גבוהה ויכולת התאוששות עצמית

תשתית המחשוב עצמה מאופיינת ברמת זמינות גבוהה ויכולת התאוששות עצמאית (Self Healing) מכל תרחיש אפשרי.

התשתית ממוקמת במתקנים מושקעים ברמת Tier-3 בעלי זמינות גבוהה בפני עצמם, המהווה גם צומת שדרה לכל ספקיות התקשורת הגדולות בארץ עבור שירותי תמסורות ואינטרנט.

שירות ענן מנוהל - זמינות גבוהה

    רוצים ליישם פתרון מסוג זה בחברתכם? התקשרו: 09-7880090 &nbsp או מלאו את הפרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם

    EnHe
    צרו קשר
    נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, בקשה ועניין וניצור עמכם קשר בהקדם

      *רק פניות רלוונטיות יענו.
      *פתרונות החברה מיועדים לארגונים עם מינימום של 100 משתמשים פעילים.

      Contact Us
      Tell us about your issue so we can get you to the right people, as soon as possible.

        *Only relevant inquiries will be responded.
        *The company's solutions are intended for organizations with a minimum of 100 active users.

        כלי נגישות